maandag 15 juli 2013

Dag 1: Amsterdam - Miami -Key Largo

De eerste dag zit er alweer op. Zoals ik al in mijn vorige blog schreef, zo'n week geleden, lag ons nog een drukke week te wachten. En inderdaad... Mijn werk toch minder afgekregen dan ik eigenlijk had gewild. Gelukkig heb ik na de vakantie nog tijd genoeg voordat de scholen weer beginnen en kan ik nog veel doen. Ook zaterdag was een hectische dag. Mijn lichaam had zich al aangepast aan de Amerikaanse tijd (wat vroeg wakker betreft dan), ik werd om 4.55 uur wakker en kon daarna niet meer slapen. Nou moest ik er ook op tijd uit want ik had smorgens nog 'even' een roei-en stuurexamen af te leggen. Gelukkig geslaagd voor beide examens :-)Koffie, koffers pakken, wassen gedraaid, nog meer wassen gedraaid, beetje gepoetst, de laatste boodschappen, een muziekfestivalletje meegepikt, de katten flink geknuffeld en na een heerlijke pastasalade van Harry zijn we in de auto gestapt om te overnachten op schiphol. Een aanrader, mag ik wel zeggen! Park, sleep, fly met zijn viertjes voor €105, 00. Wat relaxed vertrekken! In het Park In een filmpje gekeken met een hapje en een drankje en met 3 wekkers (stel je voor dat we ons verslapen!) lekker gaan slapen. 4.00 uur ging de wekker en om 4.45 uur waren we op Schiphol, allemaal in vakantie-in-Florida-modus!

We stegen iets later op dan gepland,   verder een prima vlucht van TAP. Voor de volgende vlucht moesten we om 9.00 uur boarden. Oei! Dat was krap, want we landden om 9.10 uur....lachen met Irma...Lissabon heeft dus een uur tijdsverschil, het bleek pas 8.10 uur. Nog niet eens in florida en nu al een jetleg! In het vliegtuig naar Miami hadden we wederom prima ruime en rustige plaatsen, helemaal achterin (rij 40 en 41). Wat enigszins tegenviel waren de eigen schermpjes. We hadden verwacht dat we zelfs films konden kiezen, maar helaas. Wel leuk dat je de vlucht kon volgen. Eten was prima verzorgd. De vegetarische versie was voor de meisjes voldoende, maar was zeker niet voor grote eters bestemd.

Daarnaast staat in Portugal vegetarisch gelijk aan 'gezondheidsfreak', het was allemaal groenvoer. Ik heb grote verwachtingen van de Amerikaanse keuken ;-) dus haal de schade wel in!Maar goed, in Lissabon met de bus naar het vliegtuig. We dachten éven dat we nog een busexcursie lissabon zouden krijgen voor vertrek, wat een eind rijden! Goede vlucht gehad en zelfs nog eerder geland dan gepland.
Miami!

Bij de immigrations en Alamo stond een behoorlijke rij (net als in de Efteling), maar het ging allemaal erg snel. En toen we de garage in kwamen en de mevrouw aangaf dat we er in rij 9 'maar eentje moesten kiezen', maakten we voor het eerst deze vakantie kennis met 'think big'! WOW! Wat een kar, zo'n Dodge mini van...niks mini aan hoor! We kozen unaniem voor een witte. 

 OMGOMGOMG!! welke moeten we kiezen?!

 Helaas zat er geen navigatie in (had ik op gegokt bij het reserveren), dus mocht ik tot de eerste Walmart richting Key Largo als mrs Garmin figureren. En die Walmart...hoe big kun je thinken?!! Heerlijke cultuurshockjes zijn dat! Gelijk maar wat boodschappen gedaan voor de picknick van dag 2 en een koelbox gekocht. Die was $15, 00 en daar kunnen we aan het eind van de vakantie weer iemand blij mee maken. Rond 18.45 uur kwamen we aan in het Hilton.

Uitzicht van onze hotelkamer!


We zijn het zwembad in gedoken, hebben in het hotel wat gegeten en toen diende toch écht de man met de hamer zich aan. Benieuwd hoe vroeg we wakker worden !Morgen gaan we voor 2 dagen naar Key West.

Een warme groet!

2 opmerkingen:

  1. dat ziet er allemaal goed uit.Nu even afkicken van de laatste nederlandse beslommeringen.Leuke foto's.Hier schijnt ook de zon.Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie zijn gearriveerd, dus nu in de relax stand and enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen