zaterdag 27 juli 2013

Dag 13: Kissimmee - Miami

Ook vanmorgen om 7.00 uur opgestaan, uitrusten doen we thuis weer. Alle koffers gepakt, de laatste foto's gemaakt, de wasmachine aangezet en met een zeer gemengd gevoel het hek van de community doorgereden. Ontbeten hebben we bij de IHOP, ofwel the International House Of Pancakes. We zijn uiteraard allemaal aan de Pancakes gegaan, ik met bosbessen en een toefje slagroom. Weer veel, maar heerlijk zitten smullen!



En toen op naar het volgende avontuur: Miami! Zo'n 3 1/2 uur rijden, waarvan max ca 3 uur en 15 minuten heeft geslapen en Anne met nog 300 pagina's te gaan haar boek heeft uitgelezen. Ik vond het dan toch best wel weer een eindje rijden. Vreemd, want naar de wintersport is het bijna 3 keer zo lang. Misschien is het ook maar waar je je op instelt. Mooi om te zien dat de vegetatie zo enorm veranderd, net als toen we vanaf de Keys richting het noorden reden. De palmbomen schieten de grond uit, prachtig!
Miami is toch even wennen, met zijn skyline en het drukkere verkeer. Al snel kwamen we in Miami Beach bij het Grand Beach hotel aan. Beetje erg chic voor ons, denk ik...misschien kan ik morgen nog wat foto's maken. De kamer heeft iig prachtig uitzicht, zoals gevraagd oceanfront en zelfs 2 badkamers! Harry is gelijk doorgereden naar een sigarenwinkel hier in Miami beach en heeft inmiddels een behoorlijke buit om mee te nemen naar huis! Florida, the cigarstate past misschien wel beter dan de sunshine state... want, alhoewel we onderweg mooi weer hadden, believe it or not, toen we wilden gaan zwemmen, begon het spontaan te gieten. Gelukkig zitten we op ons balkonnetje hoog (11e verdieping) en droog. Anne en ik hebben nog wel een heerlijk wandelingetje gemaakt langs het strand. Wat een prachtige zee, zo helder en alle tinten blauw.


Hoeveel mensen krijgen een regenboog te zien vanuit hun hotelkamer op Miami beach?



Ik had thuis 1 adresje opgezocht om te gaan eten enin Miami en daar zijn we naar toe gereden. En dat doe je niet zomaar bij het Grand Beach hotel... wij hebben namelijk...rapapa...Valetparking. Hoe chic is dat? Nou eigenlijk een heel gedoe, want je kunt niet zomaar even de floridagids uit de auto pakken. Zoals ik al zei, volgens mij zijn wij te gewoon voor dit hotel.Maakt niet uit, ik ga morgen mijn garderobe er nog maar eens even op aanpassen *geintje*
Anyway, toen eindelijk dan die auto was voorgereden, hebben we de Garmin ingesteld op Eleven Street, een klein eindje verderop in de straat,  maar niet te lopen in een land waar alles Big is en ze als maar in mijlen aangeven anders zijn de afstanden helemaal huge! De auto ergens geparkeerd in een public parking, 2 blokken van 11th Street, nl 13th street :-) Eleven Street is een originele diner uit 1948 die tot 1992 in New Jersey heeft gestaan, volledig gerestaureerd is en in Miami een nieuw plekje heeft gekregen. Een echte aanrader!







Na het eten nog even doorgelopen naar Ocean Drive, bekend om zijn art Deco. Bekend van films en series, maar nu liepen we er zelf!




Aangezien de regen een terugkerend thema deze vakantie is, stond er na 5 minuten alweer een tropische verrassing op ons te wachten. Van betrouwbare bronnen vernomen dat deze buien 1-2 uur kunnen duren, dus Harry en ik zijn naar de auto gelopen en hebben later de kinderen opgehaald die met hun nieuwe schoenen stonden te schuilen. In het hotel teruggekomen zijn Max en Anne gaan fitnessen en is Harry op bed gaan liggen relaxen. Ik heb op het balkon genoten van een prachtige bliksemshow op zee én vuurwerk on the beach...en inderdaad, de bui was over, nog voor we in het hotel waren!

ook 's avonds hebben we hier een mooi uitzicht op de zwembaden beneden.


Morgen gaan we Miami maar eens verkennen. Het wordt iig geen Ducktour. Volgens Max is die alleen voor Japanners :-D

Een warme groet!

3 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk als je op je balkonnetje zit en naar die prachtige zee en wolken zit te kijken.Je gedachten zijn gang kan laten gaan en alles over je heen laat komen.Genieten en Relaxen!!!!!!!! Nog even, ik zal het niet te veel schrijven.Maar wel, geniet nog even van die laatste prachtige dagen.Hier zijn de zware buien met onweer inmiddels ook aangekomen,maar ook hier blijft het nog heerlijk warm. Ik kijk alweer uit naar je volgende blog. Ook aan dit alles komt voor mij 'n eind. Ik zal jullie mooie verhalen en foto's missen. Geniet nu dubbel,dubbel! Lieve groet Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heeft Harry niet staan kwijlen bij die mooie Amerikaan???
    Met z'n voorraad sigaren moet hij nu jaren vooruit kunnen.
    Genieten jullie nog even met volle teugen van de laatste lootjes? Straks kunnen jullie in ieder geval nagenieten van een schitterende reis.
    Lieve groetjes van Piet, Diny, Babs en Stitch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is nog eens een gaaf uitzicht vanaf je balkon.
    De tip van de diner heb ik genoteerd. Heel veel plezier in Miami, ben benieuwd wat jullie gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen