zondag 21 juli 2013

Dag 7: Fort Myers Beach - Crystal River

Vanmorgen maar weer de wekker gezet om 7.00 uur, 7.30 ontbeten (mijn eigen wafel gebakken, jumjum) en alle mogelijkheden voor vandaag eens op een rijtje gezet. We zouden om 9.30 uur vertrekken, zodat we allemaal rustig de tijd hadden om onze spullen te pakken en de kinderen nog even met hun vader konden facetimen. Harry en ik waren snel klaar en konden nog even een stuk wandelen over het strand richting pier. Fort Myers Beach... weer een plek waar ik nog graag een keer terug wil komen en zeker ook het Best Western Beach hotel. De tuin, het zwembad en het strand is mooi aangelegd en onderhouden.

We moesten een eind rijden naar Crystal River, zo'n 340 km en namen bij St. Petersburg nog een kleine omweg zodat we over de Sunshine skybridge konden rijden, een soort achtbaan op de Highway. En high was hij! Voor we de brug opreden, maakten we nog een korte stop bij een picknickplek met mooi uitzicht op de brug.

Ik ben geen fan van achtbanen...Ik vind ze doodeng... en wat is er leuker dan je moeder de zenuwen te geven bij het naderen van het hoogste punt: "taktaktaktaktak"... Nou, handen in de lucht en gillen dan maar!

Om 14.00 uur waren we bij het Homosassa Spring Statepark, een aangename verrassing en aanrader voor als je in de buurt bent.
Voor je naar binnen gaat, vaar je met een gids een stuk door het subtropische park (dat zichzelf ecologisch in stand houdt) naar de echte entree van het park. In het park veel dieren die er ooit opgevangen zijn en eigenlijk niet meer terug de wildernis in kunnen. Er waren ook manatees, zowel in het wild als in gevangenschap. Wederom een mooi opwarmertje voor morgenochtend!

Het 53 jarige nijlpaard dat er eigenlijk niet hoort....nijlpaarden in Florida, haha...maar toch mag blijven omdat ze er al zo lang is.

Terwijl we in het park liepen stonden we ineens
aan de rand van een vloot plezierjachtjes die daar voor anker lagen en een hoop (gezellige) herrie maakten. Een bizarre ervaring om in een rustig Statepark te lopen en vanuit het niets feestende  Amerikanen op het water te zien, echt bizar!

Met een trammetje weer terug naar de auto en op naar het Days Inn. Ook weer een experience, zeker na de luxe van de Keys en FMB. De Days Inn is een motel, met zwembad, leuk aangelegd. We vergeleken het met een soort camping. Alle gasten kwamen terug van het water, staken de bbq aan, muziekje erbij, stoelen en tafels werden overal vandaan gehaald, incl. fan. Een aparte gewaarwording, maar toch ook wel heel gezellig.

Helaas wilden we bijtijds naar bed ivm de vroege duik met de manatees. Voorlopig is het buiten nog feest en zoals het er in een motel hoort toe te gaan, zal er van slapen niet heel veel terecht komen! overigens de bedden op bedbugs onderzocht...maar niets gevonden. Wel stinkt de kamer enorm naar rook en is mijn bed klam van de airco. De kinderen hebben iig lol om hun moeder :-)
We konden eten bij Dennys, hier bij het motel. Na het eten zijn Max en Anne gaan zwemmen en hebben Harry en ik nog even een licht ontbijtje gehaald bij de plaatselijke winkel van sinkel, geweldig!

Morgen moeten we ons om 6.15 uur melden bij Birds Underwater voor de manatee encouter, spannend! De camera's zijn er klaar voor!

Een warme groet!

1. alweer 'n prachtige reisdag gehad.Het is goed dat jullie 'n blog bijhouden. Je zal vergeten, wat je al in zo'n korte tijd gezien hebt.Wat 'n brug,ik voel het in mijn maag.Hier ook nog steeds prachtig weer!Veel plezier weer samen op jullie nieuwe stekkie. Het klopt nog steeds met het programma boekje. lieve groet Marianne