vrijdag 19 juli 2013

Dag 5: Key Largo - Fort Myers Beach

Er was een moment vandaag dat ik weinig zin had om dit blog te gaan maken, zo rond een uur of 5 vanmiddag... en toch is het allemaal nog goed gekomen :-)
Vanmorgen uitgeslapen. Ik werd rond 7.00 uur wakker. Lekkere bedden, in het Hilton! Helaas regende en rommelde het buiten alweer. Maar dat was niet zo heel erg, want we vertrokken van de Keys en elders zou het toch echt wel een keer mooi weer worden. Heerlijk ontbeten bij the Wafflehouse! Harry had mazzel, kennelijk vond de kok zijn wafel niet goed gelukt, dus kreeg Harry er gewoon nog eentje bij! Het was weer een hele hap, maar errug lekker! Mét chocolatchips, stroop én suiker... ik weet het, een tikje overdreven, maar ik deed het lekker toch!

Daarna richting Everglades. De tussenstop bij Robert's here hebben we helaas maar niet gedaan, we waren al wat aan de late kant, dus zijn we doorgereden naar het Shark Valley Visitorcentre, ergens halverwege de Tamiamitrail. Ik had gehoopt dat we de loop konden rijden, maar dat was alleen met een tram op fiets te doen. Wij gaan lopen. Gelukkig maar want daardoor hebben we wat dieren gespot. Anne was onze reisleidster. Alhoewel ze het doodeng vond, spotte zij iedere keer als eerste de krokodillen, slangen en grote sprinkhanen! Goed gedaan,  Anne!

We vervolgden onze weg richting Captain Doug in Everglades City, maar we waren net een paar minuten onderweg toen we letterlijk door een regengordijn reden, op dat moment nog een leuke ervaring,  niet wetende dat die regen nog tot Fort Myers Beach zou aanhouden. :-(( wij balen, geen airboattour dus. En wat helpt er op zo'n moment? Juist: CHOCOLA :-)
We kwamen tegen een uur of 5 in Fort Myers Beach aan. Het zag er nog een beetje somber uit en overwogen om dan maar naar de Miromar outlet te rijden, want ook daar worden vrouwen weer blij van. Toch maar niet gedaan en dat was maar goed ook. We zijn naar de pier gewandeld.

Vervolgens heerlijk gegeten enbij Yucatan en ook hier was weer live-muziek, lekker hoor!
In FMB zit de Cigarhut, waar Harry wat sigaren heeft gekocht.

Via het strand teruggelopen. Imiddels werd de zonsondergang steeds mooier. Terug in het hotel hebben we alle 4 genoten van deze prachtige zonsondergang: Max en Anne vanuit het zwembad, Harry met een sigaartje op het strand en ik vanaf ons balkon (5e etage zoals opgegeven, we kijken over de bomen heen :-))

We zijn hiermee de regen een klein beetje vergeten...maar hebben nu echt wel voldoende gehad...Morgen een dagje de omgeving verkennen, naar de eilanden Sanibel en Captiva, beetje shoppen, zwemmen en aan het eind van de dag een sunsettour, dolfijnen spotten!

1. Toch een leuke dag, ondanks de regen. Ben benieuwd naar de sunsettour, die wil ik ook nog boeken. Veel plezier!

2. En dat was dus dag 5.Mooie regen, goede temperatuur en af en toe droog.'n komplete sauna dus. mooie foto's en 'n prachtige zonsondergang. Wat kan je het toch goed hebben!Ik ben al weer benieuwd naar dag 6.Hier 'n laatste dag van 'n schitterende 4 daagse.lieve groet Marianne