woensdag 31 juli 2013

Dag 14: Big Bus Miami City Loop

Na een mooie zonsopgang, stond vandaag 'toeristje spelen in Miami' op het programma. En hoe kun je dat beter doen dan in een 'hop on, hop off-bus'! Via het hotel 48 uurs tickets gekocht bij Bigbustours...sssspannend! En ja hoor, zo'n mooie rode cabriobus, waarmee je niet alleen vreselijk veel kunt zien, maar ook vreselijk bruin kunt worden....of nat....zoals in ons geval!
Maar voor ons natte avontuur scheen de zon nog prachtig aan een blauwe hemel. Je start in de ochtend met een shuttle naar het Central Station in Downtown Miami, aan de baai. Daar hebben we ontbeten bij Latin American Cuban Cuisine.

Bigbus heeft 2 loops, een Miamicity-loop en een Miamibeach-loop. We besloten te starten met de Miamicity-loop, omdat we tenslotte uiteindelijk toch zouden eindigen op Miami Beach. En dat hebben ze goed bedacht bij Bigbus (en ook al die andere sightseeingtourbedrijven natuurlijk), want de bus rijdt langs al die plekken waar wij toeristen ook graag willen komen! En aangezien je kan opstappen en uitstappen wanneer je wil (mits het een busstop is), is het ideaal....behalve als het gaat regenen. En dat overkwam ons natuurlijk gelijk al bij de eerste stop. En ook daar had Bigbus over nagedacht, want ze hadden mooi voor alle pechvogels een regencape geregeld! Wederom een hilarisch gezicht: toeristen in wind en regen op het dak van de bigbus, worstelend met een regencape (4 gaten, maar welke is nou voor het hoofd?!), tegelijkertijd luisterend naar de eeuwig enthousiaste gids en proberen de omgeving zo goed mogelijk in je op te nemen...en als het éven kan wat leuke kiekjes te schieten voor als we weer thuis in ons koude kikkerlandje de herinneringen weer op willen halen. Wat een lol heb ik daar boven op die bus gehad!

Onze eerste stop was Coconut Grove. Er zou een boerenmarktje zijn, maar door de regen - de straten waren veranderd in kleine riviertjes - konden we eigenlijk alleen maar schuilen en zo snel mogelijk door te hoppen in onze bigbus, maar dan op de benedenverdieping. Balen. Zo hadden we ons Miami niet voorgesteld...

later zijn we even beneden in de bus gaan zitten, maar boven bleek toch leuker!
We kwamen langs Coral Gables, maar zagen weinig van de prachtige huizen die er staan en ook het imposante Biltmorehotel was moeilijk te zien door de beslagen ramen. Toen we bij de volgende stop uitstapten bij de Venetian Pool begon het dan toch droog te worden, joehoei! We zijn niet naar binnen geweest om te zwemmen, daarvoor kunnen we morgen mogelijk nog terugkomen. Wel was het een prachtige plek, midden in de stad!

Onze volgende stop was Little Havana, Calle Ocho, waar veel Cubanen hun plekje gevonden hebben. Leuk om er even rond te lopen, een ijsje te eten, sigarenfabriekje te bezoeken en zoals we in Cuba ook veel gezien hebben mannen en vrouwen domino te zien spelen. Gezellig!

Mooie foto, zo typisch Harry!

Terwijl Harry er nog iets langer bleef, ging ik met Max en Anne vast weer hop-on-the-bus naar het eindstation van de Cityloop. Daar hebben we wat cadeautjes voor het thuisfront gekocht. Inmiddels was het al wat later in de middag geworden, de voetjes werden wat moe, de gympen van Harry doorweekt en we besloten met de Beachloop langzaamaan weer naar het hotel te gaan. Gelukkig bleef het droog, zodat we weer fijn met open dak konden verder gaan. En dan heb je toch wel mooi uitzicht hoor! Gezelligheid en de prachtige Art Deco architectuur van South Beach. We kennen het alleen van series als Miami Vice, maar nu zijn we er in real life!

In het hotel hebben we pizza besteld. Dat ging nog niet zo heel makkelijk, want het telefoonnummer van de pizzeria van het foldertje dat onder onze kamerdeur geschoven was, was door het hotel geblokkeerd. Het is goed gekomen en we hebben heerlijk op het strand onze pizza's opgegeten.

Daarna gelijk door het zwembad in, wat een straf! Want ook al is het niet altijd even zonnig, warm is het er wel, heerlijk! Dit hotel heeft ook een zwembad op het dak. We hebben er (nog) niet gezwommen, maar wel rondgekeken. En Max en Anne hebben zich nog vermaakt in de fitnessruimte.

Morgen doen we de Miami Beach-loop wat uitgebreider en laten we Miami stad voor wat het is. Hopen dat de weergoden ons goed gezind zijn!

Mocht iemand zich afvragen waarom ik zo weinig over de lunch vertel, komt het omdat we dat eigenlijk niet doen. Na een stevig ontbijt duurt het even voor we weer echte trek hebben. Vaak met een ijsje, iets anders of niets is het voldoende voor ons tot het diner. We zijn (soms helaas) geen grote eters.

Een warme groet!

1. Jammer van het weer, maar jullie hebben er toch heel wat van gemaakt, en die lunch overslaan doen wij ook regelmatig hoor, of wat fruit of een yoghurt of een ijsje is inderdaad prima te doen met de rest van de porties. Enjoy

2. Het lijkt nu misschien dat het 'n droom is geweest,maar de verhalen en mooie foto's zeggen dat het werkelijkheid is.
    Geweldig hoe jullie het gedaan hebben en Irma petje af voor het maken van de mooie en gezellige (zonnige) foto's. Ook al hebben jullie die zon wat minder gezien als je gedacht zou hebben.