zaterdag 20 juli 2013

Dag 6: Fort Myers Beach en Sanibel

Vanmorgen hebben we de wekker maar gezet, om 7.00 uur. En dat was maar goed ook, we lagen alle vier nog heerlijk op een oor. Uiteraard gelijk gordijnen open en ja hoor de eerste dolfijnen lieten zich al snel zien. Wow! Supergaaf, we zijn de tel kwijtgeraakt. Een mooi opwarmertje voor vanavond? Het weer zag er ook goed uit.  Zou het dan toch...?
We hebben trouwens een prachtige kamer op de vijfde verdieping, mét keuken. Ook het ontbijt van het Best Western is prima. Ze hadden zelfs voorverpakte cheeseburgers! Verder (gedecoreerde) donuts, bagels, zelf te bakken wafels, muffins, fruit enzenz.
Na het ontbijt gingen we snel op pad, richting Sanibel en Captiva. Het was een mooi kort tochtje. Alles is zo prachtig groen! Op Sanibel zijn we naar Bowman's beach gegaan, bekend om zijn prachtige schelpenstrand. Bij het uitstappen ontdekten we dat we onze waterschoenen waren vergeten...balen, want zonder durfden we toch niet zo goed. Dan maar schelpen zoeken en lekker van het mooie weer genieten, want de zon scheen nog steeds!

We vonden het strand in Fort Myers Beach eigenlijk toch mooier en besloten terug te gaan naar het hotel. Ook won het zwembad, strand en zee het van de Miromar outlet, dus de credit card moet nog even geduld hebben. Wel zijn we langs Pinochio's icecream gereden op Sanibel. Een aanrader als 'Veel' je tweede naam is! Bij Pinochio's kies je niet een aantal bolletjes, maar het aantal smaken. Wij namen het een-na-kleinste bakje, goed voor 2 smaken... maar wel ca. 8 bollen ofzo! Wisten wij veel! Een vreemde manier van ijs verkopen, een leuke ervaring, dat dan weer wel!!

Op de terugweg heeft Anne nog een shirt gekocht die ze gisteren al had gezien en terug in het hotel zijn we lekker gaan zwemmen en relaxen. Wat een plek is dit! Zeker om nog eens terug te komen!

Rond een uur of 5 zijn we gaan eten, wederom bij Yucatan en ook nu was dat weer een goede keuze. Max had vis, Harry een steak, Anne tenders van vis en ik chicken tenders, om te smullen. De refills stonden al op tafel terwijl we het glas nog maar half leeg hadden. Na het eten hebben we een paar boodschappen bij de Publix gedaan en om 19.00 uur werden we verwacht bij captain Joe van Good Time Charters voor de sunset tour. Het werd spannend of we zouden vertrekken, want het werd alweer aardig donker en de eerste druppels kwamen naar benee... het zal toch niet? Maar nee, onze Joe gaf het sein dat we mochten boarden, fieuw!

Ik denk dat we met ca 18 mensen op de boot zaten. Wij stapten als eerste aan boord en in mijn speurtocht op you tube had ik het idee dat je het beste achterin de boot kan gaan zitten. En ja hoor, we waren nog maar net weg of er zwom al een dolfijn rond de boot. Captain Joe zette de vaart er in en onze skipper had wel zin in een partijtje waveboarden... waanzinnig, wat een ervaring! Omdat het laag water was, zagen we ook nog een soort lepelaars die zich tegoed deden aan een garnalenhapje. Het schijnt dat ze wit geboren worden en ze hun roze kleur danken aan de garnalen die ze eten. Er zouden ook manatees zitten, maar die lieten zich helaas niet zien. Nou ja, als het goed is, zien we die zondagmorgen. Anyway, captain Joe moest nu kiezen, de zee op voor een ondergaande zon (maar die hadden we gisteren al gezien en de zonsondergang was alles behalve spectaculair vandaag) of verder de baai in op zoek naar nog meer dolfijnen.... We love captain Joe, want we kregen een meet and greet met Floppie en haar familie.

Wat een prachtig gezicht, die dieren, spelend achter de boot (we zaten eerste rang, daar achter in die boot!).

En toen werd het echt donker en zijn we terug naar de haven gevaren. We hadden nog een leuk gesprek met toeristen uit Ohio en de captain, die gepensioneerd is en dit voor zijn plezier doet. In de verte flitste het, maar daar hadden wij geen last van.Terug in het hotel hebben we de filmpjes en foto's bekeken. We waren onder de indruk... wat een magische dieren...Morgen een lange rit voor de boeg naar Crystal River. We weten niet of we wat later vertrekken en pas om 11.00 uur uitchecken, het is hier namelijk zalig! Wel willen we de wekker toch maar weer zetten, uitslapen doen we thuis!

Een warme groet!

1. Heerlijke dag en geweldig om die dolfijnen te zien!
    Veel plezier vandaag, gr Esther

2. Volgens mij is het uploaden van het filmpje niet helemaal gelukt en is de kwaliteit slecht. Het was iig ge-wel-dig!

3. O wat is dit toch geweldig om dit mee te mogen maken.En al ben ik er niet bij,ik geniet volop! Het filmpje is goed te volgen.Jullie varen wel erg snel! Super wat 'n reis!

4. Wat een superdag en een hele mooie afsluiting op de boot, goede tip!