woensdag 31 juli 2013

Dag 15: Miami Beach én de hele dag zon!

's Morgens om 7.30 uur de wekker gezet en met Harry en Anne gaan zwemmen en snorkelen in de Atlantische oceaan. Wat een zalig temperatuurtje dat water, zelfs voor mij! Helaas geen onderwatercamera meegenomen. We zijn een stuk de zee ingezwommen, in de hoop wat vissen te spotten (en een haaitje voor Anne ;-)) maar helaas, geen vis te zien. Anne gaf de suggestie misschien wat meer richting strand te zwemmen en ja hoor, gewoon een paar meter van het strand een mooi school witte vissen gezien. Daarna hebben we nog wat baantjes in het zwembad gedaan. Wat een leven!

Vandaag stond Miami Beach op het programma. Ons Grand Beachhotel staat in Mid-Beach, een klein stukje noordelijker dan South-Beach en op loopafstand van halte 8 van de beach-loop van de Bigbustour. Het enige dat we nog niet gezien hadden, wat wel op mijn wensenlijstje stond, was het Holocaust Memorial. Vreemd genoeg was daar geen busstop. We stapten daarom uit bij de halte 'Lincoln road', het shopdistrict van Miami Beach, waar ook vele celebs graag komen. Een gezellige winkelstraat met winkels (goh, verrassend), restaurantjes, terrasjes en fruitkramen.

Aangezien we nog moesten ontbijten gingen we op zoek naar een Subway. Dat viel nog niet mee, maar toch gevonden op Washington Avenue. Toen op naar het Holocaust Memorial. De temperatuur was inmiddels behoorlijk opgelopen en met een strakblauwe lucht was het flink zweten voor mijn 3 schatjes. Voor mij is dit echt dé temperatuur waarbij mijn eeuwig bevroren voetjes eindelijk ontdooien...wat houd ik van dit weer!!!!

Het Holocaust Memorial was indrukwekkend, geen ander woord voor. Wat prachtig ontworpen, gemaakt en bijgehouden. Geen plek voor gezellige vakantiekiekjes, maar een plek om even stil te staan en te zijn. Een overlevende was ter plekke bereid om ons van informatie te voorzien. De jongen van de beveiliging nam ook de tijd om ons rond te leiden.

Het blauwe water lijkt zwart, hoe treffend...
Ik was getroffen door de holle blikken van de mensen in het monument...'less is more'... Op de wanden van het monument worden regelmatig namen bijgeschreven van mensen. Ook van de mensen die de Holocaust overleefd hebben en daarna zijn overleden. Mooi dat ook deze mensen uiteindelijk hier een plekje mogen krijgen. Onze eigen Anne Frank heeft 2 aparte sculpturen gekregen aan weerszijden (eerste en laatste sculptuur van de route door het monument, waarbij er stukjes uit haar dagboek zijn overgenomen.

"...that in spite of everything I still believe that people are really good at heart." Anne Frank

"Ideals, dreams and cherished hopes rise within us only to meet te horrible truths and be shattered." Anne Frank

Na hier enige tijd te hebben doorgebracht, zijn we terug naar Lincolnroad gelopen en hebben we daar een lekkere Frozen Yoghurt gemaakt en Harry een ijsje bij Kilwin (volgens Harry het lekkerste ijs ever!). Verder hebben we nog wat cadeautjes en kleding gekocht. Ehm...niet onderstaande hoeden, maar ze waren wel erg leuk voor de foto :-)

We vervolgden onze Beach-loop en stapten uit op Ocean Drive, waar we eerder 's avonds geweest waren, maar toen al snel nat regenden. Nu was het stralend weer! Zouden we dan toch nog een regenloze dag krijgen?!!
Op Ocean Drive wat rondgewandeld, het strand op geweest en de sfeer lekker op ons laten inwerken, wat een gezelligheid!

Ook nog een klein optreden van Miss Gay Pride Miami Beach 2013 gekregen, fantastisch!

Tegen een uur of half vier vonden we het welletjes en hadden we zin in een duik of een sigaartje en zijn we bij halte 8 uitgehopt en naar ons hotel gelopen. Onderweg in de bus kwamen we deze meneer nog tegen. Hij zorgt ervoor dat er geen kokosnoten uit de bomen kunnen vallen door ze er bijtijds uit te halen...met handen en voeten klom hij heel snel omhoog en naar beneden!

's Avonds zijn we weer richting Lincolnroad gereden en hebben we op het terras van een Italiaans restaurant gegeten. Voor Max en mij geen succes: Kip met vette worst, griesmeelpap, uien en paprika in een soepachtige substantie...en dat op onze laatste avond in Florida... nou ja, we zijn er zelf gaan zitten. Gelukkig hebben Harry en Anne wel lekker gegeten.
Na 2 dagen op mijn slippers door Miami was ik zooo moe dat ik nog weinig puf had om Ocean Drive nog eens te bezoeken. Aan de andere kant, dit was nog wel dé kans en het had inderdaad de hele dag niet geregend...dus toch nog maar even achteraan de lange rij auto's aangesloten en me lekker laten rijden langs al die gekleurde lampjes van het gezellige Ocean Drive. En achteraf is me nog duidelijker hoe moe ik was...ik heb die avond zelfs geen foto's gemaakt!

Aangekomen in het hotel waren we allemaal eigenlijk wel heel moe en zijn we lekker gaan slapen. Morgen lekker uitgebreid ontbijten in het hotel, inpakken en zwemmen. We hoeven pas om 12.00 uur uit te checken, dus dat komt mooi uit!

Een warme groet!

PS: Geen regen gehad vandaag!!! Alleen maar zon! Is dat geen mooie afsluitende dag van onze vakantie in Florida?

1. Het ziet er weer geweldig uit! en wat jammer van die mooie hoeden. Maar goed, jullie staan er wel mooi mee op de foto. Ik denk ook wel dat je stil wordt als je bij het monument staat en denkt wat de mensen hebben doorgemaakt en nog steeds doormaken.
    Lieve groet Marianne

2. Hartstikke leuk om jullie verslag te lezen over Miami, we krijgen nu nog meer zin in onze vakantie, nog maar 2 weekjes! Leuke afwisselende dag vandaag en zo heerlijk zonnig. Sterkte met inpakken en alvast een goede reis.

3. Altijd lekker daar! Heerlijk om te genieten.