woensdag 17 juli 2013

Dag 3: Key West

Bedankt voor de leuke berichtjes op mijn blog! Het is nog steeds een gedoe om hem er op te krijgen, hoop dat de lay-out een beetje meewerkt op een laptop....

Vanmorgen half 6 wakker...ha lekker! Iedereen nog in dromenland, op een paar kraaiende  hanen en mijzelf na. Het was nog donker buiten, maar dat weerhield me niet om in mijn zomerjurkje te springen en op de veranda mijn blog van gisteren af te maken. Langzaamaan werd het licht en kreeg ik, behalve van een paar dorstige muggen, ook gezelschap van een paar kipjes.



Om 8.00 uur was het tijd voor ontbijt op het terras aan het zwembad. Een simpel maar prima ontbijtbuffet. Op het programma stond dat we vandaag op de fiets het eiland zouden verkennen, maar alles was ook op loopafstand, dus besloten we te gaan lopen. De eerste stop was het Southern Most Point, officieel het meest zuidelijke punt van de VS.



Uiteraard een foto waard en op naar de volgende stop: the Cemetary. Eerst nog een paar kaarsjes aangestoken in de St. Mary Star of Sea Catholic Church (whats in a name!).





Wandelend over de grote begraafplaats van Key West werd de lucht onheilspellend donker zoals het alleen op begraafplaatsen kan zijn....ja hallo, we willen nog shoppen op Duvalstreet hoor, nu even níet! Maar helaas, de hemel brak open en langzaam maar zeker kon zelfs het dichte bladerdek van een gigaboom ons niet meer beschermen. Het enige dat op zo'n moment je humeur kan redden, is een Amerikaanse Ken met een te grote auto die je naar het hotel terug brengt.... Waar hij vandaan kwam, I do not know, maar nog geen 10 minuten later stapten we uit voor ons hotel....humeur gered ;-)
Zo net na het middaguur scheen de zon weer en is Harry een sigaartje gaan roken en ben ik met Max en Anne gaan shoppen.



Een maxidress gescoord, Anne bij Claires 2 lippenbalsems mét cotton candy smaakje en op de terugweg een frozen yoghurt...wow! Ik ben gek op swirls maar de frozen yoghurt is echt Swirliscious! Je mag hem zelf maken en betaalt per gram.

Creatie van Max!


Harry had ook een leuke middag gehad in een gezellige sigarenwinkel en we troffen elkaar weer in het hotel. De volgende stop zou fort Zachary zijn, waar we zouden gaan snorkelen... we waren er helemaal klaar voor, maar de lucht werd weer zó donker dat we toch maar bij het hotel zijn gaan zwemmen en daar was het stralend! Na het douchen stonden we klaar om bij Sloppy Joe te gaan eten, begon het weer te gieten....grmbl!




Gelukkig zijn de buien heftig, maar niet heel lang en zo zaten we enige tijd later in het o zo gezellige Sloppy Joe. Wij als echte livemuziek liefhebbers komen flink aan onze trekken in Key West!






En zoals ik in een eerdere blog al schreef, hoopte ik dat we wat Hemmingway lookalikes zouden tegenkomen...ze waren er écht!



Harry en ik zijn nog even blijven hangen bij Sloppy Joe, de kinderen liepen vast terug naar het hotel. Wij spotten op de terugweg ook nog een paar hemmingway-katten, you know, die met die 6 tenen.




morgen afscheid van deze fantastische plek, we komen hier zeker nog een keer terug!


Morgen rijden we terug naar Key Largo, met de nodige tussenstops. Mijn ogen vallen dicht, het is bijna 22.00 uur :-D

Een warme groet!

2 opmerkingen:

  1. dat ziet er allemaal heel mooi uit.Wat ook heerlijk is, dat jullie ook hebben kunnen lopen naar het zuidenlijkste puntje. En wil alles er mooi groen uitzien ,ja dan heb je af en toe 'n buitje.Geniet maar lekker verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plaatjes zeg! Key West moeten wij ook nog eens naar toe denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen